Menu

اخبار

اخبار

سمینار سلول های بنیادی ، چشم انداز، پتانسیل و کاربردها در استان خراسان شمالی برگزار شد
 

سمینار سلول های بنیادی ، چشم انداز، پتانسیل و کاربردها در استان خراسان شمالی برگزار شد

سمینار سلول های بنیادی ، چشم انداز، پتانسیل و کاربردها روز چهارشنبه در بجنورد در بیمارستان امام علی (ع) برگزار شد
شنبه، 30 مرداد 1395 | Article Rating
به گزارش روابط عمومی ، سمینار سلول های بنیادی ، چشم انداز، پتانسیل و کاربردها روز چهارشنبه با حضور اساتید برجسته پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی در تالار شهید آوینی بیمارستان امام علی (ع) برگزار و مورد استقبال پزشکان و دانشجویان قرار گرفت. 
محورهای این سمینار، درمان بیماری های پوستی به کمک سلول های بنیادی، درمان بیماری های ارتوپدی با سلول های بنیادی و معرفی کاربردها و محصولات خون بندناف بود.
دکتر سعید آبرون در جمع خبرنگاران و در حاشیه کنفرانس علمی کاربرد، پتانسیل ها و چشم اندازهای سلول های بنیادی که با همت جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه ایران یکی از بزرگترین بانک های خون بند ناف دنیا را در اختیار دارد، گفت: در مجموع حدود 74 هزار نمونه در بانک های خون بند ناف کشور وجود دارد.
وی افزود: هم اکنون بیشترین استفاده از این نمونه ها برای درمان سرطان خون اطفال است که البته استفاده آن ها در درمان بیماری CP نیز نتایج خوبی را به همراه داشته است.
عضو هیات علمی گروه خون شناسی دانشگاه تربیت مدرس بیان کرد: هم اکنون در بیمارستان های شریعتی، امام خمینی، محک، طالقانی، علی اصغر تهران و امام رضا(ع) مشهد پیوند سلول بنیادی خون بند ناف انجام می شود.
پایان مطلب/

تصاویر
  • سمینار سلول های بنیادی ، چشم انداز، پتانسیل و کاربردها در استان خراسان شمالی برگزار شد
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.