Menu

اخبار

اخبار

ذخیره سازی 3100 نمونه‌ سلول‌های بنیادی خون بند ناف در استان کردستان
 

ذخیره سازی 3100 نمونه‌ سلول‌های بنیادی خون بند ناف در استان کردستان

چهارشنبه، 10 مرداد 1403 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، دکتر امین خوش اخلاق بازرس واحد کنترل کیفی شرکت فناوری بن یاخته های رویان کشور گفت: از شروع فعالیت دفتر نمایندگی در سال 1388 تاکنون 3100 نمونه از سطح استان کردستان ذخیره سازی شده است. ایشان ادامه داد: دفتر نمایندگی استان کردستان جز دفاتر دارای رتبه برتر عملکرد کیفی در حوزه عقد قرارداد، ارائه مشاوره، جمع آوری و ارسال نمونه ها به شرکت بن یاخته های رویان بوده و فرآیند جداسازی و ذخیره سازی سلول های بنیادی در مرکز تهران انجام می شود.


فرصت محدود جهت جمع آوری خون بندناف 
دکتر امین خوش اخلاق بازرس واحد کنترل کیفی شرکت بن یاخته های رویان جهاد دانشگاهی کشور اظهار کرد: خون جفت بايد در مدت 3 تا 5 دقيقه جمع‌آوري شود زيرا پس از اين مدت زمان، احتمال لخته شدن خون در جفت و بند ناف افزايش پیدا می کند.
ایشان افزود: خونی که در دوران بارداری مادر، در بندناف و جفت جریان دارد و بعد از تولد دور ریخته می شود، منبع غنی از سلول بنیادی به خصوص سلول های بنیادی خون سازی است که می تواند در روند درمان بیماری های بدخیمی مانند تالاسمی، انواع سرطان خون، بیمار های نقص سیستم ایمنی بدن و همچنین کم خونی مادرزادی که منشاء خونی دارد، مورد استفاده قرار گیرد.
دکتر امین خوش اخلاق با اشاره به اینکه نمونه خون بندناف کمتر از ۲۴ ساعت به تهران منتقل شده و کلیه نمونه ها از نظر حجم خون، تعداد سلول، تست‌های میکروبی و ویروسی بررسی و در نهایت فریز می‌شود، گفت: تمامی جوانب و همچنین سابقه خانوادگی برای اطمینان از سلامت کلیه نمونه ها انجام شده و براساس استانداردهای بین المللی نمونه‌ها را ذخیره سازی می کنیم.


بازرس واحد کنترل کیفی شرکت فناوری بن یاخته های رویان کشور بر رعایت کلیه دستورالعمل ها و استانداردهای لازم در زمان جمع آوری خون بندناف توسط کلیه خونگیران تاکید و تصریح کرد: کلیه نمونه های خون بندناف جمع آوری شده پس از ورود به بانک خون بندناف رویان توسط واحد کنترل کیفی بررسی شده و در صورت اخذ مجوز، وارد آزمایشگاه پردازش می شود.
برگزاری جلسه توجیهی با کارشناسان خونگیر
دکتر امین خوش اخلاق در ادامه: با برگزاری جلسه توجیهی با کارشناسان خونگیر، توضیحات تخصصی و علمی کنترل کیفی را جهت افزایش میزان حجم خونگیری و کاهش درصد لخته خون با توجه به رعایت کلیه دستورالعمل ها در راستای بهبود مستمر کیفی و تعالی سازمان ارائه و راهکارهای مربوطه را بیان کرد.

مهندس هادی جوشقانی مسئول نمایندگی‌های شرکت بن‌ یاخته‌های رویان، مبلغ پرداختی مشتریان بانک خون را ۱۱ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: مشتریان علاوه بر مبلغ فوق، سالانه ۵۶۰ هزار تومان به عنوان شارژ نیز باید پرداخت کنند. همچنین متقاضیانی که شرایط پرداخت هزینه را ندارند می‌توانند از تسهیلات برخی از بانک ها استفاده و به صورت تسهیلات ۱۰ ماهه، کارمزد ۴ درصد بازپرداخت کنند.
ایشان تصریح کرد: برخی از بیمه های تکمیلی نیز در پرداخت هزینه‌های بانک خون همکاری دارند و طی رایزنی که انجام شده در تلاش هستیم تا همه هزینه‌ها تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرد.

پایان مطلب/

تصاویر
  • ذخیره سازی 3100 نمونه‌ سلول‌های بنیادی خون بند ناف در استان کردستان
  • ذخیره سازی 3100 نمونه‌ سلول‌های بنیادی خون بند ناف در استان کردستان
ثبت امتیاز
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو در اخبار

آرشیو ماهیانه

Skip Navigation Links.