Menu

اخبار

اخبار

بانک خون محیطی و مغز استخوان شرکت فناوری بن یاخته های رویان
 

بانک خون محیطی و مغز استخوان شرکت فناوری بن یاخته های رویان

استفاده از سلول های بنیادی خونساز مغز استخوان و خون محیطی از راهکارهای موثر در بیماران مبتلا به اختلالات خونی از جمله انواع سرطان خون است. این نمونه می تواند متعلق به خود بیمار (اتولوگ) و یا فرد سالم اهدا کننده (آلوژن) باشد.
ﺳﻪشنبه، 09 مرداد 1403 | Article Rating

شرکت فناوری بن یاخته های رویان به عنوان تنها مرکز خصوصی است که این خدمت را به مراکز پیوند ارائه می کند. عرضه خدمات تمام وقت،  با دقت و مسئولیت پذیری بالا موجب ایجاد اعتماد و اطمینان مراکز پیوند و دریافت این خدمات تخصصی شده است.

بخش خون محیطی و مغز استخوان با بیش از 16 سال سابقه درخشان در زمینه نگهداری، جداسازی، فریز، دِفریز و پیوند انواع نمونه های مغز استخوان(BM)، خون محیطی(PB) و سلول های کشنده طبیعی(NK cell)  از نوزاد یکساله تا افراد مسن بالای 70 سال،  افتخار همکاری با بیمارستان‏های بزرگ و صاحب نام، مراکز آموزشی-درمانی و شرکت های مرتبط دارای مجوز فعالیت های بالینی از سراسر کشور را دارد.

از سال 1387 تا کنون حدود 1400 بیمار با مراجعه به بانک خون بندناف رویان اقدام به ذخیره سازی سلول های بنیادی خون محیطی یا مغز استخوان خود کرده اند. تعداد نمونه های فریز شده برای این تعداد بیمار بیش از 5 هزار کیسه بوده که از این میان بیش از 2 هزار و پانصد نمونه به بیماران پیوند شده است. مابقی نیز بعنوان ذخیره و پشتیبان نگهداری می شوند تا طبق نظر پزشک معالج درصورت عود و بازگشت بیماری تحت استفاده و پیوند قرار گیرند.

افرادی که از این خدمات استفاده می کنند:

پیوند های مورد استفاده در این بخش عمدتاً برای بیمارانی است که مبتلا به انواع بیماری های خونی نظیر: نقص ایمنی و بیماری های خود ایمن، مالتیپل میلوما(MM)، سرطان خون لنفوئیدی حاد(ALL)، سرطان خون میلوئیدی حاد(AML)، نوروبلاستوما(NB)، کم خونی، تالاسمی، لنفوم هوچکین و غیر‏هوچکین می باشند؛ البته در درمان افراد دارای تومورهای جامد، زایا و مقاوم به درمان نیز از پیوند استفاده می شود.

مکانیسم تأثیرگذار:

از آنجائیکه برای از بین بردن سلول های سرطانی و بی رویه تکثیر شده نیاز به شیمی درمانی با دوزهای بالاست و طی این پروسه کارآیی سلول های دفاعی و سیستم ایمنی تقریباً به صفر می‏رسد بنابراین ذخیره سازی و فریز کاملاً اصولی سلول های بنیادی خونساز در اتاق تمیز و نیز دِفریز و انجام پروسه صحیح پیوند آن منطبق بر به روز ترین تکنیک های سلولی بدون ایجاد هرگونه آلودگی میکروبی محیطی (با توجه به شرایط بالینی ویژه و حادی که بیمار بستری شده در اتاق ایزوله دارد) لازم و ضروری است.

خوشبختانه شرکت فن آوری های بن یاخته رویان با رعایت بهترین دستورالعمل های فریز و پیوند، میزان سلول های زنده تزریق شده را(که اصطلاحاً به درصد Viability معروف است)  به حداکثر برساند. بهره گیری از تجربه چندین ساله، استفاده از با کیفیت ترین مواد مصرفی و تجهیزات، تعهد کاری و اخلاقی سبب افزایش احتمال موفقیت پیوند شده و افتخار کمک به بهبودی حال بیماران را به ارمغان می آورد.

خوش نامی شرکت فناوری بن یاخته های رویان که حاصل اعتماد مراکز، بیمارستان ها و بیمارانی است که نمونه های ارزشمند خود را د این مرکز به امانت می‏گذارند باعث ایجاد انگیزه هرچه بیشتر این شرکت در انجام خدمت رسانی می شود .

نمایندگی های شرکت فناوری بن یاخته های رویان:

وجود 45 دفتر نمایندگی در سراسر کشور امکان دریافت و انتقال نمونه های بیماران جهت انجام پروسه فریز را برای همه استان ها میسر می سازد.

مراکزی که از ابتدا با این شرکت همکاری کرده اند عبارتند از: بیمارستان آیت الله طالقانی، بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)، مؤسسه خیریه محک، بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، بیمارستان کودکان مفید و بیمارستان شهید افضلی پور. در ادامه مرکز طبی کودکان، بیمارستان سید الشهداء اصفهان، مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، شرکت ژن درمانی خاورمیانه، بیمارستان منتصریه مشهد مقدس و بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه به جمع همکاران بانک خون بندناف رویان پیوستند.

همچنین مرکز آموزشی-درمانی الزهرا(س) اصفهان در زمینه پیوند سلول های بنیادی مغز استخوان نیز جزء ده ها همکار با مجموعه شرکت فناوری بن یاخته های رویان بوده و پرسنل بخش پیوند بیمارستان، توسط بخش خون محیطی و مغزاستخوان شرکت مورد آموزش قرار گرفتند.

بخش خون محیطی و مغز استخوان شرکت فن آوری بن یاخته های رویان از سال 1398 توانست نقش کلیدی و پر‏رنگ خود را بعنوان تنها مرکز انجام دهنده فرآیند فریز و دِفریز نمونه‏های فتوفرزیس در کشور، برای بیماران مرکز طبی کودکان با موفقیت آغاز نماید. این شرکت روزانه با روشی منحصر به فرد درکنار مرکز طبی کودکان بعنوان تنها مرکز دارای تجهیزات مورد نیاز با این روش، به ارائه خدمت می پردازد.

 

پایان مطلب/

 

تصاویر
  • بانک خون محیطی و مغز استخوان شرکت فناوری بن یاخته های رویان
  • بانک خون محیطی و مغز استخوان شرکت فناوری بن یاخته های رویان
  • بانک خون محیطی و مغز استخوان شرکت فناوری بن یاخته های رویان
  • بانک خون محیطی و مغز استخوان شرکت فناوری بن یاخته های رویان
  • بانک خون محیطی و مغز استخوان شرکت فناوری بن یاخته های رویان
ثبت امتیاز
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو در اخبار

آرشیو ماهیانه

Skip Navigation Links.