Menu

اخبار

اخبار

ذخیره سازی 2900 نمونه‌ سلول‌های بنیادی خون بند ناف در استان یزد
 

ذخیره سازی 2900 نمونه‌ سلول‌های بنیادی خون بند ناف در استان یزد

بازرس واحد کنترل کیفی شرکت فناوری بن یاخته های رویان کشور گفت: از شروع فعالیت دفتر نمایندگی در سال 1386 تاکنون 2900 نمونه خون بندناف از سطح استان یزد ذخیره سازی شده است.
دوشنبه، 29 مرداد 1403 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، دکتر امین خوش اخلاق دکتری تخصصی میکروبیولوژی و بازرس واحد کنترل کیفی شرکت فناوری بن یاخته های رویان جهاددانشگاهی کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی ادامه داد: از شروع فعالیت شرکت بن یاخته‌های رویان در سال 1384 بیش از 18 سال گذشته که طی این بازه زمانی به عنوان نخستین و بزرگترین بانک خون خاورمیانه دارای بیش از 22٠ هزار نمونه خون بندناف بوده که مطابق بالاترین استانداردهای بین المللی ذخیره سازی شده است.
بازرس واحد کنترل کیفی شرکت فناوری بن یاخته های رویان کشور گفت: از شروع فعالیت دفتر نمایندگی در سال 1386 تاکنون 2900 نمونه خون بندناف از سطح استان یزد ذخیره سازی شده است.
وی افزایش 25 درصدی تعداد نمونه های بانک خون بندناف در سال 1402 نسبت به سال 1401 در این استان را خبر داد. ایشان فعالیت دفتر نمایندگی بانک خون بندناف استان یزد را رضایت بخش دانست.
بازرس واحد کنترل کیفی شرکت فناوری بن یاخته های رویان حضور در سطوح و بازارهای بین‌المللی با توجه به کارایی شرکت فنی بن یاخته‌های رویان و ارتقاء کیفی ارائه خدمات را دو هدف اصلی این شرکت را عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این شرکت طبق استانداردهای روز دنیا فعالیت می کند و در برخی شاخص‌ها نیز از این میزان فراتر رفته و آمار بهتری دارد.
وی اظهار کرد: سلول های بنیادی حوزه جدیدی در عرصه پزشکی بوده و تلاش می کنیم با حضور در همایش های علمی مختلف و استفاده از ظرفیت رسانه ها سطح آگاهی عمومی جامعه را بالا ببریم.

 

 
بانک خون بندناف رویان، پس انداز سلامتی برای خانواده 
وی ذخیره سازی خون بند ناف، را فرصتی مناسب برای والدین دانست و گفت: مادران باردار از اواخر هفته ۳۴ بارداری می‌توانند پس از آگاهی کامل و دریافت اطلاعات تکمیلی و مشاوره‌های لازم قرارداد خدمات ذخیره سازی نمونه خون بند ناف نوزاد خود را منعقد ساخته و سلامتی را حداقل برای ۳۰ سال، برای خانواده خود پس انداز کنند.
بازرس واحد کنترل کیفی شرکت فناوری بن یاخته های رویان جهاددانشگاهی کشور ادامه داد: مراحل دریافت خون بند ناف بدین صورت است که ابتدا نمونه خون بندناف در زمان زایمان از نوزاد جمع آوری شده، سپس به آزمایشگاه انتقال و فرایند جداسازی سلول های بنیادی انجام و در نهایت این نمونه‌های جدا شده به تانک‌های مخصوص انتقال و در شرایط دمایی منهای 196 درجه سانتیگراد برای مدت طولانی نگهداری می‌شود. نمونه فریز شده فقط یک بار جهت پیوند مورد استفاده قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: مهمترین مسئله درباره خون بندناف را آگاه سازی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کسانی دانست که در آستانه تولد فرزند هستند، زیرا فرآیند جداسازی و ذخیره خون بند ناف فقط در زمان زایمان اتفاق می افتد. وی به همه خانواده ها توصیه کرد از فرصت طلایی ذخیره سازی خون بندناف استفاده کنند و آن را نوعی بیمه سلامت و عمر بدانند.


برگزاری جلسه توجیهی با کارشناسان خونگیر
دکتر امین خوش اخلاق در ادامه: با برگزاری جلسه توجیهی با کارشناسان خونگیر، توضیحات تخصصی و علمی کنترل کیفی را جهت افزایش میزان حجم خونگیری، کاهش درصد لخته خون و کاهش آلودگی میکروبی با توجه به رعایت کلیه دستورالعمل ها و استانداردهای بین‌المللی در راستای بهبود مستمر کیفی و تعالی سازمان و راهکارهای مربوطه را نیز بیان و در این گفت و گو آخرین اطلاعات و دستاوردهای علمی، پزشکی و درمانی را ارائه کرد.

 مهندس هادی جوشقانی مسئول نمایندگی‌های شرکت بن‌ یاخته‌های رویان، مبلغ پرداختی مشتریان بانک خون را ۱۱ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: مشتریان علاوه بر مبلغ فوق، سالانه ۵۶۰ هزار تومان به عنوان شارژ نیز باید پرداخت کنند. همچنین متقاضیانی که شرایط پرداخت هزینه را ندارند می‌توانند از تسهیلات برخی از بانک ها استفاده و به صورت تسهیلات ۱۰ ماهه، کارمزد ۴ درصد بازپرداخت کنند.
وی شرایط پرداخت تقسیطی را هم متذکر شد و ادامه داد: قسمتی از مبلغ فوق به صورت نقدی و مابقی طی دو فقره چک ۶ ماهه از مشتریان اخذ می شود.


مسئول امور نمایندگی‌های شرکت بن‌یاخته‌های رویان اظهار کرد: برخی از بیمه های تکمیلی نیز در پرداخت هزینه های بانک خون همکاری دارند و طی رایزنی که انجام شده در تلاش هستیم تا همه هزینه‌ها تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرد.
گفتنی است، دکتر امین خوش اخلاق بازرس واحد کنترل کیفیت و مهندس هادی جوشقانی مسئول امور نمایندگی‌های شرکت فناوری بن یاخته های رویان کشور پس از دیدار با رئیس و معاونین جهاددانشگاهی استان یزد از بخش های مختلف سازمان بازدید کردند.

پایان مطلب/

 
 

تصاویر
  • ذخیره سازی 2900 نمونه‌ سلول‌های بنیادی خون بند ناف در استان یزد
  • ذخیره سازی 2900 نمونه‌ سلول‌های بنیادی خون بند ناف در استان یزد
  • ذخیره سازی 2900 نمونه‌ سلول‌های بنیادی خون بند ناف در استان یزد
ثبت امتیاز
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو در اخبار

آرشیو ماهیانه

Skip Navigation Links.